1968-as Volvóba botlottunk

“A város éjjeli képe mindig nyugalmat áraszt. A sárga taxikon kívül nem sok mozgást tapasztalunk a szórakozóhelyektől távol eső részeken. A mélygarázsba hajtva soha nem látott ürességgel találkoztam. Fél tizenegy felé már csak a “törzsvendég bérlők” autói parkolnak bent. Így botlottam egy régiségbe, a helyszín ezúttal Budapest.”

1968 őszén a Volvo bemutatta a 164-es modellt. Ez a Volvo 144 továbbfejlesztése, ugyanakkor presztízsorientáltabb jellegű volt.

Műszaki szempontból az elsődleges különbséget az jelentette, hogy a Volvo 164 motorháza háromliteres, soros hathengeres motort rejtett. Az erőforrást abból a kétliteres, négyhengeres blokkból fejlesztették ki, amely ugyanekkor, 1968-ban jelent meg a 140-es sorozatban. A 164-esben kezdetektől fogva dupla karburátor volt, később befecskendezős változatban is elérhető volt.

10 év viszonylatában a 164-es volt az első, amely révén a Volvo ismét hathengeres autót tudott kínálni: legutoljára ez a kiváltság a 830-as sorozat taxikiviteleinek és a magánvásárlóknak szánt, 1950-es PV60-nak adatott meg.

Külső szempontjából a 164-es eleje saját stílust képviselt. A motorháztető hosszabb volt, hogy legyen elég hely a nagyobb motor számára. Kisugárzása erősebb volt a nagyméretű hűtőmaszk révén.

Az utastérbe teljesen más ülések kerültek, az anyagok nagyobb luxust képviseltek, és bőrkárpit is rendelhető volt.

A Volvo 164 modellt 1968 és 1975 között gyártották. Az utolsó évben készült autók többsége az USA piacára került.

1958-as Volvóba botlottunk

Technikai adatok

Modell: 164
Gyártási időszak: 1968–1975
Darabszám: 146008
Felépítmény: négyajtós limuzin
Motor: hathengeres, soros, felülszelepelt, 2978 cm3, 88,9×80 mm, 135–175 lóerő.
Erőátvitel: négyfokozatú kézi váltó, négyfokozatú kézi váltó elektromos kapcsolású gyorsmeneti (overdrive) fokozattal vagy háromfokozatú automata váltó.
Fékrendszer: Hidraulikus tárcsafékek mind a négy keréken.
Méretek: Teljes hossz: 470 cm, tengelytáv: 270 cm.

Forrás: volvocars.hu